onsdag 9 mars 2011

Tandläkardag

En bra start på dagen är när man har en tandläkartid för att man ska laga ett hål. När man sedan kommer till tandläkaren säger han att det inte alls är något hål - underbart! Gjorde min dag :) 

Istället fick jag bara göra avtryck till en bettskena. Har ju fyllt gammal nu så det är väl lika bra att ge upp och erkänna att jag nog behöver en sån, jag får helt enkelt stå för mina knakande käkar... alla som gjort avtryck till det eller tandställning vet att det inte är jättekul. Man får stoppa in en alldeles för stor metallklump i munnen och som om det inte är illa nog är den fylld med en massa kleggig lera som ska stelna. Jag kände dessutom hur en liten lerbit letades sig bakåt mot halsen och fick då för mig att den skulle stelna som ett lock så att jag skulle kvävas... då var det djupa, lugna andetag som gällde för att inte få panik och slita ut allting - men det gick bra och snart kommer Dennis och jag ligga lika sexiga bredvid varandra med varsin bettskena...

1 kommentar:

Fru C sa...

Ha ha,underbart, jag kunde bara se er båda dreglandes bredvid varandra :-) Men då gör det väl inget när båda har? 1-1 liksom! :-)