söndag 9 november 2008

Hårfotografering för Frotté och Mollys Dop!

Ifredags blev det klippning hos Rebecka på Tre Stolar, var verkligen dags att fräscha upp håret. Jag är ju egentligen på utväxt men det måste ju ändå fräschas upp, mitt hår blir verkligen som en tjock matta till slut, obehagligt! Valde tydligen rätt dag att klippa mig - mer om det nedan.

Nyklippt!

Igår hade vi dop för Molly, eller Molly Eira Margareta Frisell. Var i Stigtomta Kyrka med fika i församlingsgården efteråt. Vi hade bestämt oss för att skala ner lite från förra året vilket innebar att vi "bara" hade 64 gäster, därav ca 10 Theosar - mysigt med massa småbarn som springer hit och dit! Alla var underbara i kyrkan och både Theo och Molly var solstrålar hela tiden - över förväntan. Fattar inte att vi fått så glada barn, men det är bara att tacka och ta emot - får väl igen det när dom är i tonåren sen :) Molly var supersöt i sin geishainspirerade klänning. Ska lägga in kort senare! Vi kom på att det lät lite roligt när vi igår hela tiden refererade till förra året - låter som att vi och dop är en tradition som återkommer varje år. Men vi ska försöka hålla oss borta från sånt nästa år!

Molly solstråle!

Ibland klipper man sig som sagt på rätt dag. I fredags när jag klippte mig undrade Rebecka om jag hade lust att vara hårmodell för henne. Tidningen Frotté skulle göra något reportage/annonsgrej för fyra olika salonger, varav Tre Stolar var en. Rebecka gillade mitt hår och en sån grej tackar man ju knappast nej till. Så idag träffades vi vid 13 så att hon kunde lägga slingor på mig. Skulle först varit rosa-aprikos slingor men hon ändrade sig så det blev kopparslingor. Syns inte jättemycket men i rätt ljus och riktning skimrar håret lite. Efter hårfix blev jag sminkad av Cissi på salongen och därefter blev det fotografering. Trots alla säsonger jag har tittat på Top Model så har jag inte lärt mig att le med ögonen eller att se fierce ut - men roligt var det!! Som en prinsessdag eller gör-om-migdag med smink och hårfixning - verkligen jättekul och det här gör jag gärna om! Sa det till Rebecka att hon lätt får fria händer med mitt hår om hon behöver. Slutresultatet kommer nästa söndag i nya Frotté - spännande!

Före

Version 1

Version 2 - lite busigare

Visionen var att det skulle se vinterskirt ut, därav päls och fjäderögonfransar - häftig idé tycker jag och jag hoppas att slutresultatet förmedlar den visionen!

Inga kommentarer: