tisdag 1 juni 2010

Inte konstigt...

...man går runt som en zombie... inatt vaknade Theo vid två, halv tre och var inte glad. Först började han tjata om att han ville ha glass... eh, nej klockan är mitt i natten skulle inte tro det. Efter en stund av glass-tjat så ville han ha välling, sen fick han för sig att han ville titta på tv... nej nej och åter nej... så kom han in till oss och la sig, men var fortfarande arg.

"Jag vill sova själv"
"Vill du gå in till dig igen då?"
"NEJ! Jag vill sova själv här!!"

Ursäkta, var ska VI sova då? Det är tydligen inte bara bebisar som vaknar på natten... han måste ju ha halvsovit, hoppas jag...




Idag är det Molly-tjejens 2-års dag... hon var så trött i morse när vi kom och sjöng, fick nog sjunga fyra gånger innan hon vaknade! Söttjej!

2 kommentarer:

Fru C sa...

läste hos Jenny en bok om trots, och där stog det just om 3 åringar och att dom börjar sova dåligt, vakna på nätterna och vill inte somna själva mm. och enligt undersökningar är det ca 3-4 STÖRRE konflikter på en timme och 20 mindre på en timme, tröstande eller hur? :-) Och får välja sina strider, men jag skulle inte nog inte heller ge glass mitt i natten :-) idag har vi köpt ben till Lucas säng och ska flytta hans säng bredvid våran=familjesäng! Då kanske man kan sluta vara zombie!

Mia sa...

Ahh, så det är sånt vi har att se fram emot, barn som vill ha glass mitt i natten. ;) Många grattiskramar till Molly från oss. Kram Mia