måndag 7 juni 2010

Underbara små...

Man tror man ska komma ihåg roliga saker barnen säger, men det vet jag att man inte gör... så därför skriver jag här:
För någon dag sen sa jag till Theo att vi kanske kan tälta i skogen någon dag.
"Och då kommer det inte monster" frågar han då.
"Nej, det kommer inga monster för det finns ju inga monster"

Resultatet blir gråt: "jag vill att det ska komma monster!!"

Hmm, inte riktigt det jag trodde...

Idag var resten av familjen på Kolmården medan jag jobbade. Stängt dagis idag. På Safari-turen var det några lejon som skojbråkade, då utbrister Theo: "dom leker kanske kärlek"

Sen är det ju intressant med med killar vs tjejer. Theo och jag kollade in leksakskatalogen idag för jag tänkte forska i vad han önskar sig, är man ska dra ut sin andra framtand förtjänar man nämligen present tycker jag. Imorgon är det dags :(  Han pekade ialla fall lite här och där på saker han vill ha. Sen kommer vi till sidan med vattenpistoler:

"Den önskar jag mig, och den, och den och den... " ja, han pekade på alla tror jag...

När vi kommer till dockorna är han först tyst, sen kommer det:

"en sån kan Molly köpa"

och då har vi faktiskt köpt docka till Theo, men det var inte så intressant...

Inga kommentarer: