onsdag 2 november 2011

Bebisuppdatering

Var tal om att jag skulle få järnsprutor pga mina dåliga järnvärden som inte hade stigit trots extra folsyra... men inga järnsprutor, läkaren tyckte jag ska äta 4 järntabletter om dagen vilket känns så där kul, men vad ska jag göra... nu hade järnvärdet kommit upp lite verkade det som, men svårt att veta eftersom barnmorskan fick ta fyra prover och dom visade 91, 98, 103 och 108 - ganska blandade siffror.

Magen har planat ut lite på tillväxten så vi får se om det blir ett ultraljud, men sån tur har vi nog inte - hade dock varit roligt att se bebisen... fast ännu roligare att se den i famnen! Nu var både Theo och Molly födda så det känns som jag går på övertid även om jag har 17 dagar kvar, dumt att bli otålig redan nu!!

Molly är rolig, mycket hon pratar om att hon vill ha och vill göra handlar om när hon blir storasyster:
"Såna skor (pumps med skyhöga klackar hon såg i en tidning) kan jag ha när jag blir storasyster!"

"Sån klänning kan jag ha när jag blir storasyster!"

" När jag blir storasyster, då kan jag gå till affären själv!"

Inga kommentarer: