onsdag 9 november 2011

Jag som bara skulle till barnmorskan klockan 11 och sen och därför bara åt frukost innan var rätt hungrig när jag kom hem från sjukhuset halv fem :) så kan det gå

CTG visade en trött bebis så jag fick dricka saft, då blev det lite mer fart. Ultraljudet visade också en rätt lugn bebis men alla värden såg bra ut, ska tillbaka för nytt ultraljud om några dagar för säkerhetsskull.

Sen fick jag göra EKG, som var normalt förutom att hjärtat slog rätt fort - så jag har inte inbillat mig. Sen fick jag ta något sköldkörtelprov för att se om jag har överproduktion av något hormon där tror jag - fick inte jättebra info så jag känner mig lite frågande. Och dum som man är går man hem och googlar vilket gav info om att man har hypertyreos (som det nu skulle vara då) så ska man inte bli gravid, visade också hemska ord som mentala handikapp etc... så nu är det en Malin som inte är på topp... MEN ska försöka att inte ta ut något, just nu vet jag ju inte ens om jag har hypertyreos, ska försöka att inte ta ut något innan jag får reda på vad proverna visar, får resultat om några dagar... suck... grubbel grubbel grubbel...

1 kommentar:

Matilda sa...

Hej!

Googla är strängt förbjudet brukar vi säga hemma. Iallfall när det gäller eventulla sjukdomar. Man blir mer sjuk än frisk av att googla och oftast så stämmer det inte...
Visst är det härligt att lyssna på hjärtljudet. Först lite långsamt och sen snabbare och så långsammare igen:) Hoppas allt går bra för dig. Jag har ju testat olika vägar värkar först vatten sen, vatten först inga värkar och sen kom värkarna igång, samt värkar och vattnet gick när krystvärkarna kom! Det funkade allihop det kom ju ut en bebis!