fredag 10 augusti 2012

Resan hem

Hemresan från Västervik gick smidigt tills strax innan Nyköping då vi fick stanna helt pga en bilolycka. Enligt en lastbilschaufför var det tre bilar inblandade, vi såg bara två sen när vi körde förbi, men kan säkert läsa om det i tidningen i morgon.

Vi stod helt still i säkert minst 20 minuter - det som stör mig i såna situationer är bilar som trots totalstopp börjar rulla förbi alla andra i filen bredvid, hur tänker man då? Tror de att vi andra står i kö för att det är kul? "Äntligen, en kö! Som vi har längtat!" Eller är de så arroganta att de anser att deras tid är så mycket mer värdefull än alla andras? Nåja, ganska obetydliga saker att störa sig på när man står i kö till en bilolycka! Jag var dock inte den enda som tröttnade. Lastbilen bakom oss började bryta sig ut och jag trodde han hade blivit helt knäpp som skulle försöka köra om trots att vi hade stängt av motorerna. Istället körde han ut i andra filen och ställde dig där för att, som han sa, "stoppa alla som har för bråttom".

En annan ganska obetydlig sak att störa sig på är att det är 10 grader natten till 10 augusti och att jag fryser när jag kryper ner under täcket - känns som höst och vi har inte ens haft en ordentlig sommarvärme ännu!

Inga kommentarer: