måndag 16 november 2009

Helgen som gått...

Theo och Molly lekte förut att dom skulle iväg, packade påsar med leksaker och sa hejdå. Så vi frågade så klart var dom skulle.
Theo: Tandläkaren
Dennis: Ojdå, har du ont i tänderna?
Theo: Näää, i öronen

Tror äntligen jag har hittat ett kort att ha på mitt VISA-kort, hade tänkt ha någon fint sommarkort med härlig grön bakgrund, men eftersom det är svårt att fånga dessa två illbattingar på samma kort så får jag "nöja" mig med inomhus


Helgen som passerade innehöll besök från Linköping, alltid lika mysigt! Dom hade med sig en stor påse kläder som gudmor-Karin hade fixat från Ullared till småttingarna, 37kr/plagg i snitt, helt ok. Roligt när någon annan har shoppat, lite som julafton eftersom man inte vet vad det är för plagg. Karin hade oklanderlig smak som alltid, visste väl att jag kunde lita på dig, tack :)

Lördagkväll innebar Nisses 30-årsfest, var länge osäkra på om vi skulle gå eftersom vi båda var hemma från jobbet fredag, men har någon fyllt 30 så måste det firas...






Förresten, på tal om ingenting, det är i vanliga fall ganska obehagligt att backa ner från dagisbacke där man knappt ser något, speciellt i dimma och regn, och föräldrar som kommer med småbarn hela tiden. Det är ganska mycket mer obehagligt att göra så, i en bil man dessutom inte litar på, samtidigt som bilen börjar pipa högt och obehagligt. Visade sig vara radion som spelade upp ett larmmeddelande om Valdemarsvik, puh...