torsdag 19 november 2009

Sprut-rotavdrag?

Så, nu är 3/4 i familjen vaccinerade. Var ett hemskt ställe dom hade anordnat, kändes lite som en krigszon light - var skönt att komma därifrån. Theo och Molly var jätteduktig och grät lite bara när det stack - trodde jag skulle få kämpa med Theo för han är lite känslig när det gäller nya saker, ganska försiktig. Han fick sitta i mitt knä och titta på när dom stack mig så att han såg att det inte var farligt. Sen blev det hans tur och sen Molly. Än så länge verkar dom må bra, fast jag fick knappt ta av Theo byxorna vid läggdags - fick byta supersnabbt till pyjamasbyxor. Stackarn är väl nu förstörd för livet och tror han ska få en spruta varje gång han tar av sig byxorna...

Idag när jag hämtade dom så kom jag precis när Theos avdelning kom in på Molly (dom har sammanslagning på morgnarna och kvällarna) och då ser jag hur glada dom blev av att se varandra. Theo gick direkt fram till Molly och så kramades dom - underbart!!

Imorgon får jag hem Dennis, puh att det inte var 5 dagar! Allt verkar ha gått bra, han har gått från att inte känna något nedanför bröstet till att ha ont i knät - känns som att det är en normal utveckling :) Pratade med honom för en stund sen och då låg han och njöt av en morfinspruta så just nu har han det lite bra, men ont. Han hade lite panik eftersom han tydligen ska ge sig själv sprutor i en vecka - han som håller på att svimma när någon annan gör det... vi får kanske hyra in någon som kan sånt - ROT-avdrag?

2 kommentarer:

Fru C sa...

jag kan komma och ge sprutot mot en rimlig ersättning:-) //Susanna C

Malin sa...

underbart, ska lägga fram förslaget för Dennis - fast nu har han bara en kvar är klart...