torsdag 19 november 2009

Trollet

Dom har byggt ett litet stentroll på vägen ut till oss och det har jag visat Theo någon gång. Igår glömde jag det och han blev helt förtvivlad så jag sa att trollet ändå sov så det var inte där. Imorse så kom jag ihåg att visa honom.

Theo: "Idag sov inte trollet"

Känner mig lite taskig att lura honom, han tror tydligen på vad jag säger...

En annan lurgrej var det här med spruta, ska gå och ge barnen spruta idag så igår peppade jag och sa superpositivt till Theo att vi ska ta spruta vad kul! Och tyckte JAA! Sen sa jag att han skulle berätta vad vi ska göra för Dennis.

Theo: Pappa, vi ska spruta vatten!

Hmm, han kommer nog bli besviken......

På tal om Dennis, han ska operera sitt knä idag och har sagt att det lät som han kommer stanna över natten. Nu läser jag pappret han fått från sjukhuset och undrar om han har läst det, där står det att han ska stanna FEM dagar?!?!?! Msåte ringa och fråga vad som gäller, jag har fått en chock - snacka om att Dennis kommer få det.......

Inga kommentarer: