söndag 29 november 2009

Lördagskvällsshopping och ljussvärd

Igår var det städning och adventsfix för hela slanten, satt bara ner hemma för lunch och middag - inte ofta det händer... på förmiddagen var vi och lekte med delar av majmammorna, kul att se barnen slå runt i en gympasal, spelades hockey, klättrades i ribbstolar och busades till max.

På kvällen åkte jag, Theo och Molly till Citygross och handlade - snacka om vuxenpoäng att handla en lördagkväll, eller kanske bara sorgliga poäng? Var ialla fall inte ensam där, Jenny kom nästan exakt samtidigt. Hon hade dock lyxen att vara utan barn, tur för mig för hon räddade min shopping. Jag gjorde nämligen misstaget att ta en "bilvagn" (alla med barn vet nog vad jag menar..?) fick nämligen för mig att den hade en stol för ett extra barn ovanför själva bilen, men så är ju inte fallet vilket innebar att jag hade två barn som slogs om bilen, Theo fick gå bredvid med resultat att han själv kunde välja att gå till leksakerna. Ungefär där bestämde jag mig för att byta till en vanlig vagn så att jag kunde "tvinga" med mig båda barnen. Då var Molly redan halvvägs ur bilen för att kolla leksaker hon med. Ganska mycket skrik och arga miner när jag försökte få med mig småttingarna ut igen för att byta vagn. Där uppenbarade sig Jenny som en räddande ängel, tittade på leksaker med Theo så att jag kunde springa ut och byta vagn med Molly - tack tack tack!!

Efter det gick det mycket bättre att handla, Theo var ganska nöjd över att titta på leksakerna en stund så han följde snällt med vidare, lite läskigt bland alla julsaker som är staplade högt högt bara eftersom han gärna ville titta på allt, och känna på dom.... men det gick bra - vi hade inte sönder en enda grej och resten av shoppingen gick rätt smidigt! Tack igen Jenny!

Dagens citat, från McDonalds:

"åhh, den killen har fått ett dubbelt ljussvärd, hoppas vi också får ett sånt!"

och nej, det var inte Theo som sa så utan Dennis... vilken tur att vi fick två...

4 kommentarer:

Fru C sa...

här lekes det också med mc ljussvärdar (eller pinnar, som dom heter i våran familj, curling curling..) säger inte vem leker med dom mest :-)

Fru C sa...

vilka roliga adds du får.. "brist på sexuell lust?" är det kopplat till handla med barn eller? Då får man väl brist på sexuell lust :-)

Anonym sa...

Ha ha! Ja, man kan ju undra varför man väljer att handla en lördagskväll!
Precis! För att samla vuxenpoäng, eller hur? ;-)
Kram Jenny

Malin sa...

Ja, det är roligt med knappar och blinkande lampor, speciellt om man är i en koja under täcket :)

Haha, tycker alltid jag får såna snygga adds, något bröstpiller någon gång också...

Vuxenpoäng är väl toppen ;)