söndag 6 december 2009

2:a advent!

Så, nu är vårt pepparkakshus färdigt - tog väl bara cirka en vecka innan vi kom till skott och satte ihop delarna. Inte alls typiskt vår familj, inte då...



Så mysigt att pyssla hela familjen, även om Molly är uttråkad efter fem sekunder, men det finns ju saker som man kan muta henne med...

Ser ut som att hon tycker det ska bli gott med adventsfika :)



Koncentration på hög nivå



Tydligen ger jag Hasselbacksvägen ett passande namn, fick nämligen för mig att det är i Hasselbackskogen (heter den så?) som Mickel Räv eller någon tar alldeles för mycket peppar i pepparkakorna. Inte en helt bra liknelse kanske, men när Dennis läste upp receptet blev resultatet att jag tog ca dubbelt så mycket ättikssprit som det skulle vara, därmed blev glasyren inte alls god, ganska äcklig faktiskt - jag mår lite illa nu när jag tänker på den. Kul att vi upptäckte det efter att vi fixade pepparkakshuset och alla pepparkakorna... jag vill gärna påstå att Dennis sa fel till mig, förutsätter att alla håller med mig :)




Även om glasyren inte blev så god så hade vi mysig adventsfirande ändå, Theo valde bord.



En mamma, som när hon väl är på kort som vanligt har myskläder (ok, jag erkänner, stor del av min tid tillbringas i just såna, men kom igen :) Observera snygga mascaran under ögonen...



Och nu ger jag upp, har suttit hur länge som helst med det här inlägget - och visst, det är säkert mig det är fel på men jag tänker ändå hävda att blogspot inte är det brightaste programmet vad det gäller bilder - jag får panik!!! Går inte att flytta, går inte att klippa ut och när jag väl lyckas klippa ut bild eller text, då går det inte att klistra in, resultat: det försvinner!! Återigen: jag får paaaanik på det här!!!




Nu tar jag myskväll istället!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt! Vad ambitiösa ni är! :)
Vi köpte färdig sats och satte ihop... Ellen satte med samma koncentration dit "pengar" på taket!

Kram Jenny

Anonym sa...

Fiint hus!! Duktiga ni är!!
Du är alltid snygg!;) Så mysigt att pyssla med barnen!!
Kram Sofia

Malin sa...

Vad ni är snälla :) Visst är det härligt att se dom engagerade och pyssla!