onsdag 26 augusti 2009

Kantarellsvammel

Testade ett nytt svampställe i Arnö, perfekt med så nära - fast jag trodde inte på det, tills vi kom till en glänta och det lyste gult överallt. Trodde det var löv men var ändå tvungen att springa före Dennis för att kunna säga att det var jag som hittade dom ;)

Fyllde två påsar (i storlek apoteket, men inte dom minsta - haha, lätt att förklara) vilket vi måste känna oss nöjda med eftersom vi hade både Theo och Molly med :) Ser så mycket mindre ut än det var! Jag som är van vid Linköpings, gå 3 timmar och hitta en halv svamp är överlycklig :)



Steka


Såsa


Kantarellkrustader måste vara bland det godaste som finns! Även om det inte ser så kul ut på kortet :) Tur att jag inte är gravid eftersom kantareller blir min fiende nummer 1 då!

Inga kommentarer: