fredag 7 augusti 2009

Karusell-Theo!

Tömde kameran, lite kort från Dennis första semesterkväll, invigning av en solig altan, halvfärdig... smörgåstårta och rosé - härligt... fast det blir inte så lugnt och avkopplande med barn...

Sen är det kort på karuseller, barn som tittar på karuseller, barn som somnar snabbt efter karuselltittande- och åkande :) Ja, ni ser kanske själva utan att jag förklarar... :)







Igår spelade Mora Träsk, eftersom jag hade uppbackning av Theo och Mollys morfar och kusin passade jag på att åka dit när Dennis byggde. Vi kom sent och hann höra två låtar, men en av dom var tigerjakten, så det var ju tur ;) fast det visade sig att småttingarna var lite för trötta för det... men... att titta på karuseller var man inte för trött för, det var spännande!! Helt hypnotiserade båda två! Och Theo ville åka även de läskigaste... han fick dock nöja sig med två små, fast dom gick ganska högt upp - lite obehagligt när man själv är lite för stor för att sitta med... frågade vid första karusellen om jag fick åka med Theo på en biljett bara... "gubben" muttrade något om babino och "en biljett en person" så jag tänkte att jag får väl offra mig då och betala dubbelt, även om det känns dumt... men sen när jag lämnade fram båda biljetterna tog han bara en, dock under protest tror jag för han muttrade något samtidigt... men det var snällt! Vid andra karusellen var det inget mutter ens... bra!

Theo var såååå ledsen när han inte fick åka mer! Hoppas hoppas det här är lovande inför framtiden och större åk-attraktioner så jag får sällskap medan Dennis står på marken och håller väskorna! Theo som innan inte ens vågat åka såna grejer i affärer, som man stoppar pengar i...

Trötta barn somnade på två sekunder i bilen på vägen hem...

1 kommentar:

Fru C sa...

dom där pappskallarna till tivoliarbetare har vi haft en hel del bråk med på sommaren, i örebro sa dom i kassan att vi fick åka med Lucas om vi hade biljett, men sen när vi köpte biljetter, fick han inte ha vuxen med sig alla fall. Till nästa sommar ska jag lära mig polska och skälla ut dom efter alla noter, måste man hata barn för att få jobb på tivoli? Åk till skansen, där är dom jättetrevliga och massa Theo/Lucas vänliga åk! Vilken monster till altan ni ska få!! /