tisdag 4 augusti 2009

Vad tycks, krusbärssaft eller sylt?

I förrgår när jag hämtade Theo på dagis var den en kille där som var något år äldre än Theo, han cyklade förbi på sin trehjuling, såg mig med Molly och frågade: "Varför har du en till bebis?" Jaa, det är en mycket bra fråga - inte helt lätt att svara på, svarade att det är mysigt... :)

Väntar nu på att Theo ska somna, inte helt lätt ikväll tydligen... igår gick det bra men då var vi också på kalas i Stigtomta och firade "Farmor" så då blev det sent och han somnade i bilen på vägen hem, mycket smidigt...

Igår köpte vi en liten bil till, behöver två här ute och det känns lite dumt att hela tiden lägga beslag på en av Stigtomta-bilarna. Så en liten Renault megan är nu våran, håll tummarna för att den håller, vi har ju inte världens tur med såna saker och jag vågar inte ens räkna på hur mycket pengar vi lagt på bil... det var en äldre man som haft den och han ville nog inte skiljas ifrån den men hans fru hade nu ont i fötterna så dom hade köpt en automat... när vi skulle åka kom han "jag ska bara visa det här, och det här, och det här, och dom behöver inte så mycket olja så tänkt på det, och det här" hoppas att det är ett bra tecken!! Avslutar det här med ett litet citat:

Mannen säger stolt: Och så har den en jättefin radio också
Dennis tittar på den: Jaha, det är kasset, jaja - men radion kan man ju byta ut lätt

Förresten, någon som har förslag på vad som är godast av rubriken?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag röstat på krusbärssaft! :-)
-Vad skönt att det går bättre med dagis!
Kram Jenny