måndag 8 juni 2009

Det där med kommunikation...

När Dennis var med Theo hos tandläkaren förra veckan bad jag honom boka en tid till mig med. En av mina visdomständer verkar sitta knas för jag biter mig i kinden hela tiden när jag tuggar, så nu vill jag inte ha den längre... ialla fall, Dennis ger mig lappen och säger: nu har du en tid på måndag... mycket bra tyckte jag, gick upp tidigt tidigt idag för att hinna till min tid 07.40, stressade, sen som jag alltid är. Sätter mig och väntar, och väntar, och väntar... till slut går jag fram och undrar om det verkligen är idag - kollar på lappen 6/7 var tiden - hurra!

Ok, jag borde kanske kollat på lappen mer noga, men eftersom Dennis sa att det var på måndag kollade jag bara tiden. Dessutom är det skönare att skylla på någon annan när man gör fel så här. Och viktigast av allt, Dennis hade tänkt att det var väl i juli hon skulle gå - och säger ingenting!!! Det är härlig kommunikation i vår familj :)

2 kommentarer:

Fru C sa...

nej men stackars du!

dennis sa...

Hon ljuger som bara en tjej kan göra! Malin sa till mig innan att hon ville antingen gå på en måndag eller fredag. Jag ger henne lappen och säger "Det blev på en måndag." Jag visste hela tiden att det var i juli och tog för givet att hon skulle ta sig tid och nicka lite på huvudet och titta ner på lappen. Tydligen så ska jag inte bara boka tiden åt henne utan oxå hålla reda på hennes kalender.