måndag 22 juni 2009

Midsommar, sol och mygg

Orkade äntligen tömma kameran, jag brukar vara duktig på det men hade inte gjort det sen i april, illa... börjar med lite kort från midsommar, får ta resten sen känner jag...

Börjar med midsommarmys på Fredön, där vi åt sillunch, dansade kring midsommarstång, åt jordgubbstårta och middag. Åt alltså mest hela dagen, och drack - fast jag körde bil just då så jag fick vänta till kvällen då vi åkte vidare till en fest i Stigtomta. Solen strålade hela dagen och det var supervarmt!! Vi hade sån tur!





I Stigtomta var det dock myggfest också, tänk er hur knott kan vara, att det ett tjockt täcke av dom - så var det här fast mygg, hemskt äckligt! Vi kände oss som världens sämsta föräldrar när vi såg Theo dagen efter! Molly hade fått några bett men Theo ser ut som, ja... avgör själva...



Men han är glad ändå... fast en bra skådis är han också, här kom butterminen fram - tror han tyckte den passade bättre till ändamålet eller något :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

men stackars lilla Theo! Jag har lite xylocain salva hemma om du vill ha :-) (bedövar, helt underbart mot insektsbett) Kram//Susanna C

Malin sa...

Tack! Vi tog en sväng till apoteket och det var nog precis sån dom rekommenderade, eller? Jag är ju så dåligt på sånt här :)