lördag 24 januari 2009

Grattis Dennis!!!

Klockan tickade på för snabbt så jag hann inte få in det här inlägget på rätt dag, men det är tanken som räknas hoppas jag! Grattis Dennis! Det är ju alltså Dennis 30-års dag idag, eller det hade varit om jag hade hunnit skriva i tid, nu var det ju igår istället. Vi firade dagen med några nära och kära och idag lördag blir det öppet hus så alla som vill är välkomna, finns smörgåstårta, mycket vin kvar från festen m.m m.m :)

Jag gick faktiskt upp 5.40 imorse för att förbereda födelsedagspresenter och sedan sjunga lite falskt. Hade en väldigt fin tanke också att göra en fin bricka med mys. Egentligen är det här för pinsamt för att berätta, men jag vill gärna utbilda er alla och dessutom är det väl lika bra att förekomma Dennis. så att jag får berätta min version :) Jag hade lite fina ljus på brickan, sen kom jag på att det verkar ju toppen med tomtebloss med, man fyller ju bara 30 en gång – klart man ska få en sprakande bricka. Det var bara det att den blev lite väl sprakande... så efter min falsksång blev det inte grattis utan, ” nu brinner brickan, det brinner” det räckte dock med att Dennis blåste på den. Men nu har vi en bricka mindre och säkert små smälta plastbitar här och var... hur skulle jag kunna veta att tomtebloss blir så varma?? Man kan ju hålla i pinnen då borde dom kunna hänga mot en bricka. Tydligen inte. Jag hoppas alla lär sig något av det här, testa det inte hemma gott folk utan lär av mig och mina misstag... infogar lite fula bilder i utbildningssyfte..


Inga kommentarer: