fredag 10 april 2009

Paddor och röda stövlar

Igår delade vi upp oss så att Dennis gick ut och festade och jag stannade hemma med barnen. Jag hade stora planer på vad jag skulle hinna med! Theo sov ju sin tupplur på morgonen istället för efter lunch, så vid 18 var han supertrött och gick och la sig... trodde han skulle sova för natten... tänk så fel man kan ha... Kl 19, precis när Dennis åkt - kommer en liten Theo uppsmygande, han har sovit färdigt - tog sig bara en liten powernap. Det gick inte att få honom att somna om, så vi möblerade om tillsammans. Vid 22 vaknade Molly som vanligt och ville ha välling, i vanliga fall är det inga problem att få henne att somna om, men eftersom jag var själv var ju Theo med och då blev det helt plötsligt väldigt spännande för Molly-liten. Resultat: Hon vaknade med. Så där satt jag, två barn vakna seeent. Ca tjugo över tolv somnade dom om - inte riktigt så jag hade planerat min kväll... Dennis? Han kom vid kvart i 3...


Måste visa kort på vårt fina besök idag, dels Matilda, Niklas, Morgan & Bertil. Bertil som precis har lärt sig gå, om man får kalla en månad sen för precis :) Såg så mysigt ut, hoppas Molly tog till sig ett och annat så hon snart lär sig också! Theo såg för övrigt upp till Morgan hur mycket som helst, han älskar verkligen att leka med äldre barn!

Vårt andra besök var efter en promenad som vi tog med vårt första besök, en padda... tror inte jag sett en sån stor så här förut, eller jag är ganska väldigt säker på att jag inte har det... trodde Theo skulle bli rädd men han gick fram och klappade den. Blev hur ledsen som helst när den stack iväg och försvann.













Nu blir det sova, är proppmätt efter grillat gott! Imorgon blir det Stigtomta och påsk med våra föräldrar!

GLAD PÅSK!!

Förresten, Lucas & Co, ser ni vilka fina stövlar Theo har? Han har blivit helt kär i dom och pressar i sig i dom varje chans han får, gissar att det är för den fina röda färgen - får nog köpa röda vårskor till honom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hah hah, har han lagt beslag på stövlarna? Vad gulligt! Jag trodde att han hade för stora fötter för det, men huvudsak att någon använder dom! /Susanna

Malin sa...

Haha, jo då - fötterna är nog för stora, men han tränger i sig i dom varje chans han får...