måndag 27 oktober 2008

Lite avundsjuk?

Igår så trillade Molly ur sin babysitter, låter nog värre än det var - den är rätt låg och hon var lättröstad som tur var! Givetvis blev både Dennis och jag förskräckta och sprang till Molly, p
lockade upp henne och satte oss i soffan och gosade. Theo tittade på och efter en stund slänger han sig på golvet på samma plats som Molly trillade, och låtsas börja gråta. Jag tog upp honom, kramade och "tröstade" honom. När han sedan gick ner på golvetigen tog det bara någon minut så slängde han sig där igen - avundsjuk någon?

En dag förra veckan hände något liknande. Jag satt med Molly och Theo stod bredvid. Hans ögon hamnade i höjd med hennes händer så när hon sprattlade med sina händer blev det vid Theos ansikte. Jag sa därför till Molly att så får man inte göra, inte i Theos ögon. Jag tänkte nämligen att det kunde ju vara "fint" att hon var den som blev tillsagd istället för Theo, för en gångs skull. Verkade som att Theo höll med mig, efter en liten stund tog han tag i hennes hand och stoppade den i sina ögon - en procedur som upprepades x antal gånger :)

Inga kommentarer: