måndag 6 oktober 2008

Måndag, och jag är redan slutkörd...

Jag har tänkt så länge att jag ska göra en liten blogg, och nu när världens bästa Dennis har gett mig en jättefin liten vit netbook så har jag ju inga undanflykter längre, dags att sätta igång - och jag ska dessutom försöka att inte missbruka smileysar som jag så ofta lyckas göra.

I vår husblogg kan man idag läsa om golvmaterials försök att köra över oss och blåsa oss på mer pengar än nödvändigt, jag ska inte skriva om det här eftersom det redan förstört hela kvällen. Blev inget kvällsmys idag eftersom vi istället spenderade alldeles för lång tid i butiken och efter det var vi ju tvungna att skriva massa arga mail - och titta, nu tog det ytterligare energi från oss! Läs gärna på http://hus.freezell.com

Idag startade vi dagen med att träffa Susanna och Lucas på Öppna Förskolan i Oppeby för att sedan följa med dom hem och äta lunch. Som vanligt lekte småkillarna sig slutkörda och Theo somnade i bilen på vägen hem, utan napp (inte så vanligt). Susanna frågade mig hur jag tar mig in från bilen med två sovande barn - ganska bra fråga kände jag för jag visste inte riktigt själv. Det visade sig att jag bar Molly i bilstolen samtidigt som jag hade Theo i famnen, lyckades få in honom i sängen utan att han vaknade, trots att jag ställde ner honom två gånger! Båda gångerna lutade han sitt huvud mot mina knän och fortsatte sova, första gången jag sett någon sova ståendes.

Nu ska jag se om jag kan få in en liten film på Theo och Lucas...

God Natt!

Inga kommentarer: