onsdag 15 oktober 2008

Musikalnörd, jag? Självklart!

Åh vad jag önskar att jag hade sett Moulin Rouge på bio, för jag är en riktig liten musikalnörd. Inser alltid det när jag ser musik på bio, eller när jag ser Moulin Rouge, det är den filmen jag ångrar mest att jag inte såg på bio... och så Grease förstås, men det var ju lite svårt- var för tidigt för mig.

Nu tyckte jag inte att mamma mia var sååå bra, men det är ju läckert med musik på bio! Tycker dock att dom kunde ha satsat lite mer på storyn när det var så bra skådisar med.

Vi fick gå lite billigare med för när vi kom dit var det en liten kille som kom och gav oss en rabattkupong, den gällde för två och dom hade varit tre, fattade inte riktigt :) Kändes ialla fall dumt att ta den för honom så han fick pengar för den.

Lite irriterande under filmen var att texten bara var halv ibörjan - kan ju ändå inte låta bli att läsa och så blir allt förvirrat. Sen i slutet av filmen när man var helt inne i den så blev ljudet jättedåligt, så all stämning försvann, typiskt...

nu ska jag sova! godnatt

Inga kommentarer: