torsdag 12 februari 2009

Åhhhh dessa leverantörer av teknik

ÅHHHHH vad jag blir trött och frustrerad på bredbands-och telefonileverantörer som bara kör över folk. Den här gången är det Comhem som gör mig såååå arg! Vår telefon slutade fungera i slutet av augusti, det gick inte att ringa till oss 99% av gångerna man försökte. Ganska tröttsamt! Här kommer lite utdrag i konversation vi har vi mail, svar jag fått i olika omgångar från dom:

Ärendet redan hanterat. Ehh, jaha - det visste inte vi eftersom telefonen fortfarande inte fungerar!!

Om Ni kopplar bort den ena telefonen fungerar det då? Njaaa, vi har bara en telefon så det funkar nog inte så bra då...

Slutar internet fungera varje gång telefonen är ur funktion? Det är TELEFONEN som inte fungerar

Utöver detta är tjänsten uppsagd. OK, så bara för att vi inte är kunder längre så har vi ingen rätt, detta hände ju NÄR vi var kunder och då fick vi ingen hjälp.

att skriva ett mail räknas inte som en formell felanmälan Är vi knäppa som tror vi har gjort en felanmälan eftersom vi har en pågående dialog om problemet?? Vi får frågor som: Hur lyser lamporna på modemet när telefonen inte fungerar? Kontrollera antennkabeln, är den hel? Dessutom har vi fått svar som: Om det fortfarande inte funkar för er så vill vi att ni kontaktar oss för felsökning. Endera svara på detta meddelande eller ringa in till supporten på 0771-550000. Och ja, vi har både svarat på meddelandet och ringt - men det räknas tydligen inte, jag gråter... nej förresten, jag blir så arg att jag kokar!!!

Inga kommentarer: