onsdag 4 februari 2009

Donk Donk


Som vi alla vet är allt billigt på IKEA, men som vi alla också vet är det är lätt att fylla vagnen med massa billigt, så därför blir det ofta väldigt dyrt. Precis som idag! Dessutom var mamma, Molly och jag där i nästan 4 timmar – vet ni hur slut man blir efter det? Vill inte till IKEA på myyycket länge! Det som gjorde saken extra jobbig var att lösningen till vår klädvård knappast var ihopplockad i paket, istället var alla delar lösa, så vi fick gå och plocka 15 såna, 6 såna, 12 såna, 1 sån... ja – ni förstår säkert. När vi hade lagt upp 12 vägghyllor på vagnen, fick jag en aha-upplevelse: "Vänta lite nu, är inte dom här lite smala... vi skulle ju ha hyllor med djup 36! Inte 24" Neeeej! Det är så att IKEA har en jättebra grej på sin sida där man kan rita upp sin förvaringslösning och så får man en inköpslista. Toppen! Det var bara det att inköpslistan inte verkade fatta valet med dom djupare hyllplanen, suck. Det var bara att lasta ur och byta ut både vägghyllor och konsoler och allt vad det heter. Då hade vi gått runt på IKEA i ca 3 timmar och var ganska så trötta så vi bara öste i massa, älskar öppet köp, och så hoppas vi att vi kan bygga ihop något som funkar av det vi fick med oss hem!


Molly var förövrigt världens bästa! Snacka om barnmisshandel att ha med lilltjejen på IKEA så länge – lovar att inte göra om det!!



Theo och morfar var istället på ishockey, något Linköpingslag som ligger i div.2. När han kom tillbaka och jag frågade hur det hade varit svarade han superglatt: "DONK... DONK" Han verkade ha uppskattat utflykten så nästa gång får det bli LHC :) Ismaskinen var tydligen också en höjdare, eller lastbilen som han kallade den. Och hur det gick i matchen, njaaa Linköping förlorade med 1-7, hoppsan!


Usch, jag är så trött att ögonen går i kors. När jag skrev till Jenny idag att jag får skippa pilatesen och ta träningspasset på IKEA istället så trodde jag att jag skämtade... men det blev visst allvar – tror det här var jobbigare, nej förresten, jag VET!


2 kommentarer:

Fru C sa...

Hah, vad kul att Theo gillade hockey, hade han orkat sitta still en hel match? Så man vet lite vad man har se fram emot med Lucas :-)
Molly är ju en tjej, så 4 timmar på IKEA var som en nöjesparktur för henne :-) Hoppas ni får ihop klädförvaringen!

Malin sa...

Han var bara där sista perioden och lite av pausen, och på slutet lekte han mest med stolarna när han kom på att dom gick att fälla upp och ner :) Så jag gissar att han hade tröttnat på en hel match, men omgivningen är ju väldigt spännande, han "räknade" spelarna och tittade undrande på den stackars målvakten som blev lämnad ensam kvar varje anfall :) Ni kommer ha jättekul!