lördag 21 februari 2009

Stockholms-shopping


Har haft en mysig dag med Frida och sitter nu på tåget hem. Första gången på obokad plats, lite lätt buffligt att ta sig på vagnen, men jag fick plats vid fönstret. Insåg dock precis att min biljett gick ut för några minuter sen, blir jag avkastad då eller blir det väldigt dyrt? Jag är inte så van tågåkare men jag lär ju märka snart :) var egentligen inte mitt fel. Vi hade köpt biljett och sen insåg vi att sj tydligen har ändrat tåg-tiderna hem sen jag kollade igår. Kan inte förstå hur dom kan göra det, väldigt oseriöst ;) jag menar, jag kan ju inte ha kollat fel- kan jag inte tänka mig... Så vi fick gå en extra promenad för att fördriva en timme, var ganska mysigt förstås. I alla fall, så skumt att jag alltid är så dålig på att shoppa när jag är på just shopping-tur, går alltid så mycket bättre när man inte ska köpa något utan hålla i pengarna. Men fick till slut ihop 4 kassar. Och så ska vi inte glömma det röda bubbelvinet vi testade för att fira med, black queen tror jag det hette, gott!

Inga kommentarer: