tisdag 3 februari 2009

Egentid

Nu sover barnen och jag sitter med en kopp té, ovanlig syn ;) Egentligen har jag fått té-förbud av Dennis eftersom jag har haft ont i huvudet i 2 veckor och dricker noll vatten... men jag fuskar lite för det här är så gott, och grönt - kan ju inte vara så farligt... mareld - rekommenderas varmt!!

Theo har haft sin kompis Moa här idag, han börjar alltid tjata om henne flera timmar i förväg och sen är det Moa om allting i flera dagar :) Fast idag var han inte på sitt bästa dela-med-sig humör så det blev en del tjafs och sura miner - han kunde tydligen inte hålla sig och vänta med att lära sig sånt till dagis.

Nu ska jag surfa IKEA och se om jag kan hitta några bra lösningar till vår klädvård - är ju kul om man kan öppna dörren dit utan att riva stället och dessutom kunna använda den ingången utan att klättra. Bonus vore om vi hittade en lösning för våra skor, nu ligger dom huller och buller och blir förstörda... Dennis 29 och jag 38, mycket eller lite?

3 kommentarer:

Fru C sa...

men grön te måste vara ok, den innehåller ingen koffein o är därmed inte vätskedrivande. Lite försvar bara :-) Kan huvudvärken bero på mindre ergonomiska sovställningar i familjen sardin? ;-) (jag får ont i skallen om jag ligger tokigt på natten, typ att Lucas sover på min arm och då får man ont i nacken= ont i huvudet)

Matilda sa...

Är det skostorlek, eller?!

/Niklas

Malin sa...

Får kanske försöka hitta någon bättre lösning på Sardinförhållandena, så kanske jag kan fortsätta med mitt te - men är glad för försvaret så jag har argument för!

Det hade varit toppen om det hade varit Dennis skostorlek - då hade hans skor varit billigare och jag kunnat köpa fler ;)