söndag 15 mars 2009

Är helgen redan slut??

Idag har vi varit ganska duktiga, vi brukar nämligen vara extremt slöa på söndagar, ja - på dom flesta andra dagarna med men kanske lite extra på söndagar. Idag har vi dock hunnit med en del som te.x promenad vid hamnen. Sen när vi kom hem fixade vi i trädgården. Jag byggde t.ex ihop en skottkärra alldeles själv, ja, nästan ialla fall. Jag får erkänna att det gick lite lättare efter att Dennis berättade att jag hade satt "benen" på fel sida, jag visste väl inte att den fanns höger och vänster på en skottkärra! Sen fick jag låna lite styrka av Dennis med så gick det snabbare, men fin blev den och bra var den att köra stenar i.

Det var nämligen nästa projekt, att försöka rensa bort en del stenar från tomten. Vi har "några" stycken som ligger i vägen för det som ska bli gräsmatta. Jag hann väl kratta en sisådär 5 kvadratmeter idag, lervälling är tungt ska ni veta! Tror dessutom att jag är optimist när jag säger att det var 5 jag hann med. Det känns ju ok, tomten är ju bara 2200, det här kommer gå på nolltid! Fast riktigt så illa är det ju inte - vi ska inte fixa så mycket i år, blir ju bara översta platån, man måste börja någonstans! Man blir lite avundsjuk när man ser grannar som har färdig veranda och platåer med fin jord där gräset nog kommer växa upp så fort det blir lite varmare. Speciellt när dom dessutom har hur snygg plattläggning som helst på framsidan. Extra avundsjuk blir man när man ser allt det här medan man själv står i lervälling upp till knäna och krattar sten så svetten rinner... nu låter jag bitter känner jag - menar inte det för jag tyckte faktiskt att det var kul att kratta, eller skönt kanske är rätta ordet. Känns bra att få fixa i sin alldeles egna trädgård!

Nu blir det sova, kanske lite ljudbok - vi har dock en förmåga att somna ifrån den. Är jättekonstigt när man ligger och lyssnar och helt plötsligt är det ett monster där och man har inte en aning om hur det kom dit!

Theo ska till dagis imorgon igen, håll tummarna för att det går bättre än i fredags för det var inte kul! När jag lämnade honom blev han så ledsen och försökte dra ner dragkedjan på min jacka för att jag skulle komma med in. Sen när jag hämtade honom hördes det att han hade gråtit massor, helt svullen i rösten. Han hade dessutom tårar under båda ögonen, det har han aldrig haft förut. När jag satte på honom tröjan snyftade han och pekade på huvudet och lyckades hulka fram "hatt" för att visa att han ville ha mössa och följa med hem. Det var verkligen jättejobbigt, man blir ju krossad som förälder när man ser sånt! Men nya tag imorgon hoppas jag!!

Hoppas ni alla haft en bra helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch jag vet precis hur det är o lämna dom gråtandes... MEN jag LOVAR att det går över! Nu för tiden är Wilma en solstråle på dagis o trivs utmärkt!

Lycka till idag!
Kram Johanna O Wilma

Malin sa...

Det känns skönt att höra för det gick dålig idag med, Dennis som lämnade och Theo blev jätteledsen!