torsdag 12 mars 2009

Fuktbesiktning

Nu har försäkringsbolag, LB-hus och OCAB (fuktmätare) varit här och kollat, funderat osv. Kontentan är väl att om badrummet måste rivas kommer det ta 2 månader. OCAB aka fuktmannen kommer tillbaka nästa vecka för att borra och mäta i plattan, det är väl lite det som avgör vad som händer sen. Det som är klart är att kontoret ska öppnas upp, och även en liten del i kökets början ska öppnas för att mätas. Sen kan vi komma vidare med hur vi ska gå vidare. Lång väntan, imorgon har det redan gått en månad - och det är inte mycket som har hänt utan Dennis har fått sitta som en spindel i nätet och ringa runt. Man tycker inte att det är köparen som ska få göra allt kontaktjobb när huset bara är 3 månader, ok 4 månader nu eftersom det har gått en månad till.

Nu sitter jag ialla fall med min obligatoriska kopp té medan Molly sover, Theo är på dagis - första gången han är där helt själv, 9-14. Han blev jätteledsen när jag gick, men jag stod och tjuvlyssnade en stund och det verkade som att han blev ok rätt snabbt så jag hoppas det går bra. Dom vill att alla ska göra ett foto-kollage med bilder på familj och vänner så att barnen kan ha när dom blir ledsna. Så det satt vi och klippte och klistrade igår så att han skulle ha det idag - tror att det hjälpte! Vi var lite sega med att fixa det eftersom vi kom på att alla kort är på datorn och alla från tidigare år är redan nedbrända och borttagna - tur att facebook finns :)

Inga kommentarer: