onsdag 11 mars 2009

Frankensteins monster

Theo har börjat sätta sig på min rygg och säga typ: iiihiihihii (kan inte stava det). Han leker alltså att jag är en häst, tolkar jag det som. Imorse kröp han dessutom runt på alla fyra och sa voff voff. Så jag antar att han låtsas vara en hund. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det annars, tycker det är jättekul att dom små har sån fantasi - börjar leka lite på "riktigt" nu verkar det som!

Nu ser han dock inte ut som en hund längre utan snarare Frankensteins monster. Han tog nämligen en av korgarna i sin bokhylla och använde som hatt, det gick inte så bra eftersom han trillade när han hade den på huvudet. Resultatet blev en bula i pannan som skulle passa i vilken serietidning eller tecknad film som helst. Dessutom blev det ett präktigt blåmärke med ett sår i, såret är lite taggit efter korgen och ser precis ut som stygnen i Frankenstein - snyggt!

Inga kommentarer: